Efteruddannelseskoncept for gymnasielærere

Danske Science Gymnasier (DAGS) har udviklet et efteruddannelseskoncept, hvor gymnasielærere deltager i et efteruddannelsesforløb og løbende implementerer den nye læring i deres undervisning. Lærerne har sat stor pris på at arbejde med et udviklingsprojekt i praksis, og der har været tid til at planlægge, afprøve og evaluere undervisningen.
Læs evalueringsrapporten og få inspiration til, hvordan du kan opbygge et efteruddannelsesforløb, der kombinerer teori og praksis. Noget af det, konceptet hos DAGS har vist, er, at det er vigtigt, at de organisatoriske rammer understøtter det lokale udviklingsarbejde. Tilstrækkelig tid og ledelsesopbakning er nødvendig, hvis det skal lykkes at implementere de gode pointer og inputs fra sparringssessioner, workshops og teoretiske oplæg.
Baggrund for projektet
Danske Science Gymnasier (DASG) har i skoleåret 2015/2016 gennemført en række skolebaserede efteruddannelsesforløb for lærere, der underviser i den naturvidenskabelige fagrække i gymnasiet. Evalueringen har taget udgangspunkt i to udviklingsprojekter, som er gennemført i DASG i 2015/ 2016. Det drejer sig om ”Biologi og matematik i studieretningsforløbet” og ”Eksperimentelt arbejde i gymnasiet – hvordan øger vi elevernes læring?”.