Skab engagement i eksterne læringsmiljøer med autentiske cases og narrativer
Eksterne læringsmiljøer kan lære af Zoologisk Have København (ZOO) og deres projekt ‘Matematikken som metode til at forstå naturbevarelse’.
Eksterne læringsmiljøer kan lære af Zoologisk Have København (ZOO) og deres projekt ‘Matematikken som metode til at forstå naturbevarelse’. Denne rapport samler op på erfaringer og læringspointer fra projektet, hvor ZOO udviklede og gennemførte undervisningsforløbet ‘Hjælp chimpansen’, hvor eleverne lærte om naturbevarelse, mens de bruger matematik som redskab.
Evalueringen samler en række opmærksomhedspunkter, som er gode at holde sig for øje, og som bliver gennemgået i rapporten.
Indhold
- Formuler tydelige formål og læringspointer for alle indholdselementer i forløbet
- Vær opmærksom på balancen mellem egne kerneindhold og strømninger “udefra” (fx projektpuljer og særlige indsatsområder)
- Evaluér – men overvej hvordan og hvorfor
Virkemidler
- Brug en autentisk case
- Benyt narrativ til at skabe begejstring og deltagelse
Lærerens rolle
- Giv gerne læreren en aktiv rolle