Animationsevents øger elevers forståelse af naturfaglige begreber

Animationer af naturens fænomener kan, i strukturerede events, give eleverne et stort fagligt udbytte og virke engagerende og motiverende.

Denne evaluering ser på tre animationsevents og viser, at eleverne, fik øget deres forståelse af naturfaglige begreber og sammenhænge. Samtidig fik de øget deres animationstekniske kompetencer.

Læs evalueringen for at få en fornemmelse af elevernes udbytte på de tre events.

Anbefalinger

Evalueringen indeholder også en række anbefalinger til fremtidige events. Få dem i overskrifter her og læs uddybningen i rapporten.

  1. Stil krav til hvilken lærer klassen har med på eventen
  2. Forventningsafstem med lærere forud for besøget
  3. Afstem aktiviteter med tid og gør indholdet enkelt
  4. Fokusér på det eleverne gør
  5. Brug storyboard bevidst til at fastholde det naturfaglige fokus og facilitere elevernes
    faglige læring
  6. Brug ‘Popcorn’ som faglig feedback til eleverne